Het opzetten van een effectief online marketingplan vraagt meer van je dan het beheersen van de kanalen en tools. Juist het maken van een goede strategie is allesbepalend om je online marketingplan tot een succes te maken. Op de 18e bijeenkomst van de Social Media Club Almere op woensdag 5 november loodst Hans van der Meulen je door de basisstappen van een (online) marketingplan. De docent bij Beeckestijn Business School helpt je zo om een succesvol marketingplan op te zetten én uit te voeren.

De digitale ontwikkelingen gaan razendsnel en er komen dagelijks nieuwe online mogelijkheden bij. Bedrijven die net zijn opgericht, zijn binnen enkele jaren al miljarden euro’s waard. Wat betekent dit voor andere bedrijven? Moet elke onderneming meegaan met elke online hype of rage? Of is het belangrijker om na te gaan welke ontwikkelingen belangrijke trends zijn of worden. Zo  belangrijk dat ze het gedrag van zakelijke als consumenten doelgroepen ingrijpend veranderen? Hoe kun je dat voor de online activiteiten van je onderneming bepalen.

Dit soort vragen behandelt Hans van der Meulen op deze 18e SMC036. Hij weet als docent bij Beeckestijn Business School als geen ander hoe je een goed marketingplan maakt en dat het begint bij de strategie. Alleen zo kun je online je mannetje staan. Het helpt je echt om op een goede manier met de ontwikkelingen mee te gaan en ze zo in te zetten dat je er voor jouw onderneming het beste uithaalt.

Niet alleen professionals

De Social Media Club Almere organiseert maandelijks meetings en inspiratiebijeenkomsten. Ze doet dit voor een breed publiek en richt zich niet alleen op de social media professional, maar ook op mensen die wat minder ervaring hebben met social media en online marketing. Samira Salman, oprichtster van SMC036: “We organiseren laagdrempelige en gratis bijeenkomsten. Iedereen is welkom, zonder lidmaatschap of ingewikkelde aanmeldprocedures. Zo hopen we social media voor een brede groep toegankelijk te maken. Het uitwisselen van ervaringen uit de praktijk staat hierbij voorop. Je kunt je vragen toespitsen op je eigen situatie.”

Kom ook langs!

Laat je inspireren door dit boeiende onderwerp en kom naar de Social Media Club Almere op woensdag 5 november, om 19.00 uur bij Places to Work, Wisselweg 33 in Almere. De toegang is gratis, maar aanmelden is gewenst. Aanmelden kan via Facebook (www.facebook.com/smc036) of Meetup.com (www.meetup.com/smc036).

Advertisements