Veel bedrijven zoeken naar een vorm van open communicatie. Een transparante manier om op een eerlijke en transparante manier met je publiek in gesprek te zijn. Zonder verborgen agenda, waarbij mensen een duidelijk en deskundig antwoord krijgen op hun vragen. Ook vraagt het een open gesprek met de beoogde doelgroep. Social media bieden uitgelezen kansen om op een open en transparante manier in gesprek te komen met je publiek.

Ambasssadeurs in de organisatie
IMG_5235Marjet Heins gelooft in deze manier van communiceren. Om dit mogelijk te maken kiest ze voor ambassadeurs in de organisatie. Zij bezitten de kennis, ervaring en het vakmanschap om het publiek goed voor te lichten. Via social media komen ze rechtstreeks in contact met mensen. Op woensdag 6 mei vertelt ze hoe je dit in je organisatie, bedrijf of branche goed kunt vormgeven. Welke hindernissen kom je tegen en hoe organiseer je een open communicatie met hulp van ambassadeurs binnen jouw bedrijf?

Tips en voorbeelden
In een interessante case van Staatsbosbeheer laat Marjet Heins zien hoe boswachters kunnen optreden als ambassadeurs voor de hele organisatie. Zij vormen het hart van de organisatie en kunnen hun kennis, ervaring en didactische vaardigheden om belangstellenden goed voor te lichten over het wel en wee in de natuur. Met hulp van Twitter, Facebook en Instagram kunnen de boswachters hun activiteiten laten zien aan belangstellenden.

Vervolgens kunnen zij via deze kanalen ook hun werkzaamheden verbreden. Het publiek levert ze eveneens informatie, tips en meldingen wat er in hun natuurgebied gebeurt. Marjet Heins zal uitgebreid toelichten hoe je je deze open communicatie goed vormgeeft en organiseert binnen je bedrijf of instelling. Hoe hou je de controle over wat er gezegd wordt en hoe voorkom je escalaties?

Kom ook langs!
Laat je inspireren door dit boeiende onderwerp en kom naar de Social Media Club Almere op woensdag 6 mei 2015, om 19.00 uur bij Places to Work, Wisselweg 33 in Almere. De toegang is gratis, maar aanmelden is gewenst. Aanmelden kan via Facebook of Meetup.

Advertisements